ما در سایت قالیشویی ایرانیان خدماتی از جمله قالیشویی فرش دستباف انجام می دهیم.

همه ی فرش ها به دلیل مجاورت دائمی با انواع آلودگی ها حداقل دوبار در سال باید شسته شوند. حتی هوای اطراف ما هم برای یک عامل آلوده کننده  برای فرش ها محسوب می شود. ذرات گرد و غبار و انواع آلاینده های موجود در هوا در الیاف فرش فرو رفته و در طولانی مدت موجب کثیف و تیره شدن سطح فرش می شوند.

بنابراین شستشوی فرش یک عمل اجتناب ناپذیر است. یکی از عوامل مهمی که باعث افت کیفیت و کاهش طول عمر فرش میشود، عدم شستشوی فرش است..

امروزه شستشوی دستی فرشها در خانه ها به دلیل کمبود فضا به واسطه گسترش آپارتمان نشینی، کمبود زمان به دلیل مشغله های زیاد کاری و همچنین کمبود منابع آب و … موجب می شود که  این امر امکان پذیر نباشد. در این شرایط بیشتر خانوارها ترجیح می دهند تا متخصصین کاربلد این امر را انجام دهند.

فرش دستباف را چه موقعی باید بشوریم؟؟

به طور میانگین هر3 الی 5سال فرش دستباف را باید شست. البته این بستگی دارد به چه اندازه از فرش دستباف استقاده می کنید و چقدر روی آن رفت  وآمد می شود.

در کل اینطور در دقت کنید که هر وقت احساس کردید فرش کاملا کثیف شده است باید اقدام به شستشو کنید چون خود کثیفی فرش نیز باعث آسیب، پوسیدگی و چرک ماندن دائمی فرش می شود..

یکی از هنرهای اصیل ایرانی  فرش دستباف است. در حال حاضر اگر مشتری بخواهد یک فرش دستباف تهیه کند باید قیمیت هنگفتی بابت آن پرداخت کند. لذا یک فرش دستباف نیاز به مراقبت ویژه داشته و یک گنجینه ارزشمند در خانه محسوب می شود.

فرش‌ دستباف ایرانی در سه قالب اصلی ترنج، خشتی و افشان می بافند که لچک ترنج طرفداران بیشتری نسبت به بقیه دارد . بیشتر فرش‌هایی که در خانه‌های ایرانیان مشاهده می کنید طرح ترنج است که حاشیه‌هایی پهن در اطراف و طرح‌های بیضی و دایره‌ای در میانه دارد . این طرح در فرش های دستباف، از معماری دوره اشکانیان است.

از خدمات قالیشویی فرش دستبافت ایرانیان بهره مند شوید!

این مجموعه از دستگاه های پیشرفته  برای شستشوی فرش ها استفاده می شود. همچنین کار  در  این محل نیز توسط این گروه خدماتی انجام میشود. در قالیشویی ایرانیان نیروهای با تجربه فرایند قالیشویی را انجام می ‌دهند. فرایند شستشو  نمی تواند به الیاف فرش دستباف آسیب  ‌بزند.

در فرایند شستشوی فرش از بهترین مواد شوینده مناسب با هر فرش استفاده می کنند.  برای خشک آن  در زیر نور مستقیم خورشید قرار می دهند. این قالیشویی دارای دستگاه های آب گیری حرفه ای پیشرفته است. فرآیند خشک کردن با دستگاه های مجهز و پیشرفته انجام می شود.